First

Hitoritabi 一人旅 is a Japanese word that means travelling alone, solitary journey.


[Italian version below] I have been living abroad for more than four years now, first in Japan and now in London. Leaving the comfort zone is indeed a solitary journey. I met some pretty amazing companions on the way, and eventually parted ways with most of them.

Moving far away from my family and my roots has been an eye-opening experience and – little did I know – one with no return. I got to know a new me, and I traded that knowledge with the loss of a precious feeling, the feeling of home.

It feels like being under a spell: I am in a stubborn, restless quest, longing for what I left in the past – Japan, my country of election – and looking for something I am not even sure exists.

Although I have changed a lot since I left Italy, I brought something along throughout my life: the love for learning, writing and overthinking.
Here is why, for the new year, I got myself a new blog.

hitoritabi

Italiano:
Sono ormai più di quattro anni che vivo all’estero, prima in Giappone e ora a Londra. Lasciare la sicurezza di casa è davvero un viaggio solitario. Ho conosciuto alcuni compagni di strada meravigliosi, e quasi con tutti le nostre strade si sono separate, a un certo punto.

Lasciarmi indietro la mia famiglia e le mie radici è stata un’esperienza rivelatrice e – non ne avevo idea prima di partire – senza ritorno. Ho conosciuto una nuova me stessa, e ho barattato quella conoscenza con la perdita di un sentimento prezioso: il sentirsi a casa.

È come se fossi sotto un incantesimo, sono cocciutamente e senza sosta alla ricerca, anelando a ciò che mi sono lasciata alle spalle – il Giappone, la mia patria di elezione – e rincorrendo l’idea di qualcosa che non sono nemmeno sicura esista.

Sebbene io sia cambiata molto da quando ho lasciato l’Italia, c’è una parte di me che mi sono portata dietro per tutta la mia vita: l’amore per imparare, scrivere e pensare troppo.
Ecco perché, per il nuovo anno, mi sono regalata un nuovo blog.

Follow: